De eerste 10 dagen in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Brigit Schneider - WaarBenJij.nu De eerste 10 dagen in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Brigit Schneider - WaarBenJij.nu

De eerste 10 dagen in Vietnam

Door: Brigit

Blijf op de hoogte en volg Brigit

06 Februari 2016 | Vietnam, Nha Trang

Nou drie keer is scheepsrecht toch? Twee keer eerder kreeg ik een foutmelding en mocht ik opnieuw beginnen. Wat een geluk!

Ik dacht nu ik toch even zit te chillen op het terras laat ik mijn blog starten, ondertussen dus een dik uur verder. Heb mijn verse lime juice nog niet op, dus we proberen het gewoon nog een keer.

Natuurlijk is het hier fantastisch. Het weer is vrijwel altijd zonnig. Nu ik meer opwaarts reis merk ik wel dat het kouder wordt en hoor je de horror verhalen van andere reizigers van 8 graden en soms zelfs beneden het vriespunt bovenin Vietnam. Ook hier houdt het weer mij als Nederlander uiteraard bezig. Mag straks lekker gaan shoppen in Hanoi voor een winterjas, lange broeken en truien.. Zover is het gelukkig nog niet!

Want we begonnen in het warme Ho Chi Minh City waar ik de ochtend na aankomst werd verwelkomd door iets wat toch sterk leek op een kater (En ik maar altijd roepen dat ik geen katers krijg). Na een lange reis, met weinig slaap, feesten met je nieuwe "hostel" vrienden was misschien niet het beste idee, maar wel zo gezellig! De volgende dag moest ik mijzelf er echt toe zetten de stad te gaan verkennen en wat musea en bezienswaardigheden aan te doen. Wat overigen heel indrukwekkend was! Al lopend kom je dan al snel een voetgangersoversteekplaats tegen. Wat hier eigenlijk geen nut heeft, omdat er nooit voor je wordt gestopt. De eerste keer heb ik dan ook het verkeer uitvoerig bestudeerd voordat ik mijzelf eraan waagde. Want shit wat is het druk en chaotisch! Links en rechts raast het verkeer langs je heen en moet je vooral op de auto's en bussen letten. De meeste scooters rijden wel om je heen, zo weet ik nu. Gelukkig kan ik er nu mee dealen en steken we gewoon over zonder te wachten! Onbevreesd als ik ben.. Pfoe

Na 3 dagen in het drukke HCMC besloot ik de bus te pakken naar het zonnige en mooi gelegen kustplaatsje Mui Ne. Waar ik vrijwel direct Kate tegenkwam. Mijn gezellige Zwitserse reisgenote met wie ik private rooms deel en enorm kan lachen en kletsen.
Onze dagen in Mui Ne waren vooral gevuld met uitrusten in ons hostel met zwembad (waarvan eigenlijk?), heerlijk eten bij lokale tentjes en niet te vergeten relaxen op het strand. We zijn nog een avond cocktails gaan drinken bij een Russische barman die niet zo goed was in aftellen. Want bij shots riep hij one, zero, go.. zie part 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigit

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 2108

Voorgaande reizen:

26 Januari 2016 - 14 Juni 2016

Backpacken door Azië

Landen bezocht: